Mircea Miclea a discutat, in cadrul unei emisiuni TV, despre rezultatele testelor PISA.

„Dacă ne uităm la aceste rezultate, 30% dintre elevi sunt cu performanțe sub minimul necesar, deci sunt cu probleme serioase de analfabetism funcțional. Exact același procentaj a fost atunci când ei au fost evaluați în clasa a II-a. Noi știam cu șapte ani înainte că există acest procent de elevi, datele de atunci se pot arăta. Din păcate, aceasta este cauza principală a acestor rezultate, nu s-a aplicat Legea Educației, care spunea că aceste rezultate de la evaluările naționale din a II-a, a IV-a, a VI-a, se iau ca evaluări formative. Adică, pe baza lor, tu iei măsuri, atunci când le ai, deci trebuiau luate măsurile în urmă cu șapte ani și aveam alte rezultate acum. Atunci când ai aceste evaluări stabilești pentru cine faci învățare remedială, adică de exemplu faci meditații în after-school cu elevii respectivi, pentru cine faci consolidare.

Este vorba de o situație de nerespectare a legii de la firul ierbii, de la nivel de școală până la nivel de minister, pentru că profesorii când au dat aceste evaluări și au obținut rezultatele, le-au ascuns, de fapt, față de părinți și nu au făcut nimic cu ele, ca să optimizeze procesul de învățare. Nici ministerul, prin inspectoratele județene, nu au luat nicio măsură ca aceste rezultate să fie luate în calcul, pentru inspecțiile pe care urmau să le facă și pentru evaluarea profesorilor. A fost, așadar, o încălcare, o nerespectare a legii și soluția era în lege, nu are rost să mai vorbim acum de soluții. Soluțiile sunt din 2011, sunt paragrafele explicite de lege, care spun ce e de făcut”, a mentionat Marius Miclea.