Mişcarea care a început seara trecută la Facultatea de Istorie din cadrul Universităţii din Bucureşti îşi continuă activitatea în amfiteatrul Vasile Pârvan, unde astăzi nu s-au ţinut cursuri. Studenţii dezbat în continuare problemele din sistemul universitar şi au formulat o serie de revendicări care au fost trimise redacţiei Zig Zag Online.

 

 

„PROBLEME SI REVENDICARI

formulate pe 24 noiembrie, amfiteatrul Vasile Parvan, Facultatea de Istorie

 

PROBLEMA SISTEMICA – ORIENTAREA COMERCIALA

Universitatea a devenit un spațiu de producere de bunuri,  mărfuri. Nu se mai vehiculeaza idei.

Universitatea, fie ea privata sau de stat, a devenit o corporație.

Autonomia cunoașterii este inexistentă.

1.       Dorim sa cautam o alternativa la actualul sistem reprezentativ. Asa-zisele sisteme democratice care functioneaza si in organizarea Universitatii au devenit ineficiente si nu ne reprezinta.

2.       2%  din PIB pentru educație este inacceptabil. Cerem 6%. Acestia trebuie distribuiti echitabil, in functie de nevoile studentilor si nu conform cerintelor pietei.

3.       Dorim  cresterea autonomiei universitatilor. Au devenit dependente de capital, care reprezinta elita economica a lumii. Universitatile ar trebui sa fie autonome si sprijinite de stat, care sa reprezinte populatia.

4.       Suntem in profund dezacord cu evaluarea membrilor universitatii pe baza competentelor si a eficientei acestora. Denuntam aceasta logica comerciala a functionarii universitatii.

5.       Universitatea apartine tuturor. Oricine trebuie sa poata participa  la evenimentele si cursurile universitatii, nu doar studentii.

6.       Diploma ar trebui sa reprezinte un statut social ce reflecta o insusire de cunostiinte reale. Acest statut social trebuie sa inceteze sa mai fie o conditie pentru demnitate si functionare normala in societate.

 

INFRASTRUCTURA

1.       Federațiile studențești nu sunt indeajuns de eficiente. Le cerem sa se depolitizeze, sa isi transparentizeze si reformeze mecanismele de functionare.

2.       Distributia cazarilor in caminele studentesti este ineficienta. Cerem un sistem centrallizat, transparent, care sa fie controlat si de masele studentesti. Dorim corelarea mai stransa intre numarul de studenti admisi si numarul de locuri din camine.

3.       Democratizarea curriculei: orice subiect, orice interes ar trebui reprezentat. Orice student care doreste sa aprofundeze un subiect aleatoriu trebuie sa poate fi reprezentat.

4.       Reorganizarea sistemului de pregatire a vitorului personal didactic. In situatia sa actuala, este total ineficient si pune piedici majore pregatirii reale a viitoriilor profesori si invatatori.

5.       Denuntam transformarea institutiilor educatiei in obiective pazite de firme private politienesti si care sunt autorizate la o varietate de abuzuri fata de studenti si de alte persoane.

6.       Cerem un mai mare control asupra curriculei. Procesul crearii sale trebuie transparentizat, iar studentii sa aiba mai mult control asupra crearii propriului pachet de cursuri. De asemenea, e important ca studentii sa poata reclama lipsa unor cursuri considerate de acestia necesare.

7.       Accentul mult prea mare asupra teoretizarii si abstractizarii cunostiintelor indeparteaza universitatea de realitatile societatii. Cerem o mai mare contextualizare a cunostintelor dobandite.

CONDITIA SOCIALA A STUDENTULUI

Cerem statului marirea subventiei fondului de burse. Actuala suma alocata fiecarui individ ca bursa este insuficienta pentru a avea un trai decent. Consideram inacceptabila aceasta umilinta sistematica aplicata studentilor.

CONDITIA SOCIALA A PROFESORULUI

Statutul actual al profesorului este sub demnitatea umana ce poate fi acceptata. Mai mult, remuneratia este inacceptabila, contribuind la scaderea drastica a calitatii educatiei.”