Google a lansat noua politică de confidențialitate în ceea ce privește datele utilizatorilor săi, în ciuda avertismentelor venite din partea reprezentanților Uniunii Europene care au declarat că această nouă politică poate încălca legea europeană.

 

Citeşte şi: FBI va face o aplicaţie pentru a monitoriza reţelele sociale

 

Schimbarea duce la distribuirea datelor personale ale utilizatorilor Google către toate serviciile companiei, mai exact, Youtube, Gmail și Blogger. Google a declarat că schimbarea va ajuta la îmbunătățirea căutărilor pe care le facem pe motorul de căutare.

 

Operatorii de date din Franța au mari dubii în ceea ce privește legalitatea acțiunilor efectuate de Google și au lansat o investigație pe întreg continentul european. Compania Google a format o politică de confidențialitate din 60 de puncte care se va aplica pentru toate serviciile sale, lucru amplu contestat de către țările membre UE.

 

Câinele de pază pentru datele private din Franța, CNIL, a cerut în scris companiei care administrează motorul de căutare să oprească acest proiect de schimbare a politicii de confidențialitate până se vor pronunța în privința aspectului toate statele europene: „CNIL și UE sunt foarte îngrijorate în ceea ce privește combinarea tuturor datelor personale pentru toate serviciile oferite de Google.”

Peter Fleischer, consilierul global pe probleme de confidențialitate din partea Google, a declarat că va răspunde cu mare plăcere tuturor întrebărilor venite din partea CNIL: „Cum am spus și noi în nenumărate rânduri săptămâna trecută, politica noastră de confidențialitate se va schimba de la 1 martie, dar va fi mai strictă și mai puternică ca niciodată.”

 

Declarațiile reprezentanților Google nu au reușit să îi convingă pe cei mai vehemenți dintre contestatarii acestei acțiuni, iar Nick Pickels de la Big Brother Watch a declarat că Google începe să pună utilizatorul pe plan secund: „Google pune interesul celor care vor publicitate pe site în dauna siguranței datelor confidențiale ale utilizatorilor.”

 

Noua politică de confidențialitate Google ar putea însemna o invadare a intimității în mediul online, prin faptul că fiecărui utilizator îi vor fi flosite datele personale pentru a-i oferi căutări „mai bune” pe Google, Youtube și așa mai departe. Paginile sponsorizate vor beneficia de o atenție mai mare, rezultatele și informațiile care ar fi apărut în mod natural în lista motorului de căutare fiind retrogradate pe pagini inferioare.

 

Citeşte şi: Oricine vă poate afla parolele dacă folosiţi Google Chrome

 

Uniunea Europeană speră să demonstreze că Google încalcă legile europene și să ducă la interzicerea acestei politici de confidențialitate pe întreg teritoriul Europei.