Spre deosebire de alte evenimente politice, campania electorală pentru alegerile parlamentare are prin numărul mare de candidaţi şi avantajul unei variaţii bogate de mesaje cu care politicienii încearcă, fiecare de capul lui, să-şi atragă simpatizanţii. Sume impresionante de bani sunt alocate materialelor electorale care ne urmăresc la fiecare colţ de stradă pe noi, cetăţenii, şi în care sunt înscrise mesajele electorale unde se vede stoarsă seva inspiraţiei sfetinicilor şi şefilor de campanie. Gândindu-ne la eficienţa lor, am selectat cele mai nefericite sloganuri care au fost alese pentru a fi promovate.

 

 

Citeşte şi: Top 10: Cele mai savuroase gafe ale politicienilor (VIDEO)

 

 

Locul 1: “Forţa mea eşti tu! Femeie romă, lesbiană şi atee“

 

Adrian Papahagi, candidatul ARD pentru o funcţie în Camera Deputaţilor din Colegiul 1 din Cluj, a ales acest slogan mai mult decât controversat, motivând pe Facebook în felul următor:

La urma urmei, dacă am ajuns să avem un premier plagiator, pucist şi cheguevarist, de ce n-am avea în scurtă vreme o preşedintă romă, lesbiană şi atee.

 

Ne lămurim însă cu privire la direcţia mesajului lui Adrian Papahagi abia când îl punem în oglindă cu afimraţia lui Remus Cernea, consilier al premierului Victor Ponta, care a scris pe blogul său că: România va fi cu adevărat liberă şi democratică atunci când va avea preşedinte o femeie romă, lesbiană şi atee. Cu alte cuvinte, sloganul candidatului ARD nu se adresează electoratului, ci lui Remus Cernea.

 

Locul 2: „Un om pentru sector, Dumitru Pelican senator”

 

Dumitru Pelican are în sectorul 2 al Bucureştiului, unde candidează, nu mai puţin de cinci sloganuri, unul mai poetic decât altul. Întrebat de echipa Ziare.com despre cum au fost concepute sloganurile, candidatul a răspuns cu mândrie:

„Este creaţia mea şi a echipei mele de voluntari care m-a ajutat, ca vechi gazetar. Nu ştiu cum a prins la oameni, unii spun ca mă pot identifica cu acesta. Dumneavoastră cum vi se pare?”. 

 

Locul 3: „Udrişte, Omul Metrou!”

 

Gheorghe Udrişte, candidat ARD în sectorul 6, s-a inspirat pentru sloganul de campanie din propriul CV. Fost director la Metrorex, el s-a gândit că cel mai bine l-ar reprezenta acest slogan. 

 

Locul 4: „USL te scapă de stres! Votează cu cap!”

 

În Neamţ, candidaţii de la USL le cer cetăţenilor să spună ce îi stresează. Astfel, Vlad Marcoci, Cătălin Drăguşanu şi Eugen Nazare, promit electoratului că îl vor scăpa de stres în schimbul votului pe 9 decembrie.

 

Locul 5: „Sunt omul tău!” – Viorel Blăjuţ (PPDD)

 

Viorel Blăjuţ, un om de afaceri din Iaşi care s-a decis să candideze anul acesta  pentru Camera Deputaţilor, din partea PP-DD, a avut ceva cam puţin timp pentru a-şi pregăti mesajele electorale, după ce a fost ocupat în precampanie cu o serie de acte caritabile care anunţau surpinzătoarea candidatură. Trebuie spus că acţiunile de PR din perioada precedentă au fost foarte bine articulate, creionându-i o imagine extrem de favorabilă, după ce Blăjuţ a avut câteva acţiuni de susţinere a Bisericii şi a spitalelor din Iaşi.  

 

Locul 6:  “Votaţi-mă, România are nevoie şi de oameni sinceri ca mine”

 

Oana Manolescu, care candidează pentru ALAR în Suceava, s-a decis să lase la o parte îndemnurile politicianiste, valorile pe care le terfelesc candidaţii obişnuiţi pe afişe, oamenii mici care vorbesc despre lucruri mari, s-a decis să lase inima democraţiei, şi unitatea şi dreptatea pentru România şi să zică lucrurilor pe nume. Cu toate acestea, rezultatul nu a fost cel mai fericit.

 

Locul 7: “Până nu cunoşti căutătorul, nu vei găsi nimic. Pot căuta pentru voi. Eu!”

 

O altă candidată originală este Maria Roxana Cosma, de la PP-DD, care candidează în colegiul numărul 8 din Bucureşti. Norocul său a fost acela că cei care i-au făcut bannerele au făcut şi scrisul mai mic; ghinionul, că unii români, din prudenţă, s-au obişnuit să citească intâi scrisul mic.

 

Locul 8: „Îţi dau lacrimile văzând ţara distrusă de USL? Ia o batistă!”

 

 

În mai multe zone, candidaţii ARD şi-au trimis echipele la împărţit pachete de şerveţele nazale, cu sloganul „Îţi dau lacrimile văzând ţara distrusă de USL? Ia o batistă!” Întrebarea care se pune aici este dacă autorii mesajului sunt conştienţi de puterea acestuia şi dacă da, înce sens cred ei că va acţiona? Fără îndoială, un astfel de slogan poate declanşa un absenteism care să se manifste nu doar în rândul celor care ar avea un gând de a vota cu USL, ci şi în rândul celor cărora înclină către rebranduitul PDL.

  

Locul 9: „Ţine cu poporul ca să nu te rătăceşti”

 

Un moment de inspiraţie adâncă a avut şi candidatul USL Braşov, Ion Diniţă, care vrea să arate că nu e rătăcit cu mintea şi aproape că formulează un sofism cu sloganul său: adică dacă „ăia mulţi e poporul” (nu ăla al lui Dan Diaconescu) şi oile merg întotdeauna în turmă înseamnă că cine merge cu poporul nu se rătăceşte (de la Calea dreaptă). 

 

Locul 10: „Altceva” – Marian Angheluţă – (PPDD – C8 Camera Deputaţilor)

 

Economie de cunvinte sau de idei? Altceva… ok. Ce anume, mai exact?

 

Citeşte şi: Recenzie de nuntă. Ce nu s-a văzut la televizior şi cum a petrecut Ponta

 

 

Cu gândul mai ales la acest ultim slogan, noi zicem că-i tot aceeaşi Mărie cu altă palărie şi indiferent de câte ide zdrobitoare i-ar lovi pe candidaţii noştri, tot nu mai au nimic de spus… despre decenţă, despre valori, despre adevăr, despre devotament, despre România.